EU Ecolabel
Krachtig voor jou, zacht voor de natuur
-
-
bigtrees ontwikkelde de nieuwe campagne voor het 25-jarig bestaan van het EU Ecolabel. Het Europees Ecolabel is wellicht het belangrijkste duurzaamheidslabel in Europa. Producten die gebruikt worden in de natuur moeten daarom van uitstekende kwaliteit zijn én ze mogen geen negatieve impact genereren. Met andere woorden het EU Ecolabel is de power flower, de natuur is immers tegelijk heel krachtig en heel kwetsbaar. Wij recruteerden hét aller strengste testpanel voor producten. Wij laten dieren Ecolabel producten gebruiken met de claim: als de natuur producten zou gebruiken, dan waren het er mét Ecolabel.
We boekten een radiocampagne op Studio Brussel, Vivacité & Pure FM en ondersteunen dit met een online campagne op Facebook en Youtube, gefocust op winkelmomenten. Maar we gingen ook praten met àlle Belgische retailers. Delhaize, Carrefour, Kruidvat, Lidl en Colora gingen in op de uitnodiging en promoten het EU Ecolabel online en instore met rekaffichering en radiospots. Bij Delhaize pakken we de winkelkarren in.
Opnieuw een fijne samenwerking met het creatieve brein van Dirk Domen. De illustraties zijn van de hand van Ina Hallemans. De 3 animatie filmpjes (de beer, de krokodil en het schaap) werden dan weer prachtig geanimeerd door Zumo. En onze radiospots kwamen tot stand in samenwerking met Studio Helsinki.
Merk je dat we heel erg trots zijn op deze campagne?
-
-