Hoe overtuig je ondernemers dat Oost-Vlaanderen the place to be is?
Een universiteit, veel jongeren, enkele belangrijke verkeersaders en kruisende rivieren: Oost-Vlaanderen is een trekpleister voor ondernemers. De provincie wil graag extra innovatieve sectoren aantrekken. Wij hielpen hen daarbij en maakten van Oost-Vlaanderen een Innovation Playground.
De provincie Oost-Vlaanderen werkt al enkele jaren aan een clusterbeleid. Daarbij worden innovatieve bedrijfsclusters (zoals biotech, new materials, digital, …) actief gepromoot bij bedrijven en investeerders in binnen- en buitenland. Met wisselend succes.
Nood aan een koepel
Het probleem? Het gebrek aan een overkoepelend merk dat Oost-Vlaanderen op de kaart zet als plaats voor innovatie waar ondernemers en start-ups alle ruimte krijgen om hun ding te doen.
Een speeltuin voor ondernemers
We kwamen met het idee om Oost-Vlaanderen voor te stellen als een innovatieve speeltuin voor ondernemers van over heel de wereld: East Flanders, Innovation Playground.
De baseline, ‘a place for unusual business’ geeft aan dat zelfs het gekste idee hier kans op slagen krijgt.