Beleggen. Voor iedereen.
Argenta brengt duurzaam beleggen binnen handbereik.
-
-
Beleggen is een slimme investering. Je laat je centen werken. Het rendement ligt vaak hoger dan op een spaarrekening. En toch doen veel Belgen het niet. Daar brengen we met onze nieuwe campagne voor Argenta verandering in.
Bijna de helft van alle Belgen wil graag beleggen. Tocht durft een groot aantal de stap niet te zetten. Ze denken dat beleggen moeilijk, onveilig of duur is. En dat is jammer. Want beleggen, dat zou toch voor iedereen moeten zijn?
Drempels in kaart
Eerst en vooral gingen we met enkele experts van Argenta rond de tafel zitten: wat is voor veel klanten een argument om niét te beleggen? Al gauw kwamen drie belangrijke drempels bovendrijven:
-
“Ik ken niets van beleggen.”
-
“Ik vind beleggen niet veilig.”
-
“Ik vind beleggen te duur.”
Beleggen. Voor Iedereen.
Argenta vindt dat iedereen moet kunnen beleggen. Ook wie niets van beleggen kent. Ook wie liever op veilig speelt. En voor wie liever minder spendeert.
De ‘Beleggen. Voor iedereen.’-campagne speelt hier handig op. Door de voornaamste drempels weg te nemen, sturen we ook niet-beleggers richting Fund of Funds: het duurzame beleggingsfonds van Argenta.
Bovendien maakten we beleggen ook écht eenvoudiger voor iedereen. Zo verspreidden we een handige brochure voor wie niets van beleggen kent, maar er graag alles over wil weten. Korte animatiefilmpjes maken beginners wegwijs in de wereld van beleggen. In een direct mail legden we uit waarom beleggen wellicht interessanter is dan sparen.
Nationale campagne
De campagne spreekt wie twijfelt over beleggen rechtstreeks aan. Van 20 november tot 15 december doen we dit via het netwerk van ClearChannel. De radiospots zijn te horen op Radio 1, Radio 2, JOEFM en Q music. De campagne loopt nog tot eind februari.
-
-
-