top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees
  • Writer's pictureSteven Vanhecke

Nieuws l Bigtrees lanceert Day Two en vindt bedrijven opnieuw uit


 

Bigtrees lanceert samen met toekomstverkenner Stefaan Vandist Day Two: een programma dat bedrijven in sneltempo relevante ideeën laat ontwikkelen en keuzes leert maken voor nieuwe tijden. Wannes Van Giel (bigtrees): "Samen met de klant onderzoeken we hoe ze hun missie ook post-corona kunnen blijven waarmaken. Dat mondt niet uit in een campagne, maar wel in een vernieuwd product of businessmodel.”




Nieuwe wereld


“We worden vandaag wakker in een compleet nieuwe wereld.”, aldus Wannes Van Giel. “Het gedrag van de consument is veranderd. De markt is veranderd: corona heeft onze economie overhoop gegooid. En ook de regels zijn veranderd: het beleid koppelt steun straks meer en meer aan duurzaamheid. We willen bedrijven helpen, zodat ze zich sneller aanpassen en relevant kunnen blijven.



Samen werken we van strategische uitdaging naar een getest prototype van een oplossing in slechts vier dagen.




Van Giel: “Omdat wij een duidelijk duurzaam toekomstbeeld én een ruime expertise in gedragsverandering hebben, kunnen we bedrijven goed helpen in deze transitie. Day Two komt in dat opzicht niet zomaar uit de lucht gevallen, maar is een logische volgende stap. Het sluit perfect aan bij onze missie: make good things grow.”



Relevantie centraal


De bestaansredenen van organisaties staat bij Day Two centraal. Van Giel: “We vertrekken altijd vanuit de missie van een merk. Bij bigtrees vloeien daar campagnes uit voort. Day Two gaat nog een stap verder. Samen met de klant onderzoeken we hoe ze hun missie ook post-corona kunnen blijven waarmaken. Dat mondt niet uit in een campagne, maar wel in een vernieuwd product of businessmodel.”



Samen met de klant onderzoeken we hoe ze hun missie ook post-corona kunnen blijven waarmaken.




Creatief laboratorium


Stefaan Vandist benadrukt de uniciteit van Design Sprint als methodiek: “Eigenlijk zie je Day Two nog het best als een pop-up creatief laboratorium van vier dagen. We hebben een unieke Sprint uitgewerkt waar we het beste van design thinking, toekomstverkenning en storytelling combineren. Hiermee herontwerpen we het proces waarmee bedrijven hun propositie waarmaken tot een toekomstbestendige formule."





Vandist: “We gaan in vier stappen te werk. Dag één wijden we aan het begrijpen van onze uitdaging, het capteren van inspiratie en aanscherpen van oplossingen. De dagen die erop volgen speuren we de oplossingen vooral creatief verder af, gaan we op zoek naar de optimale beleving vanuit klantenperspectief en prototyperen en testen we de oplossing op echte mensen."



Ook een duurzaam verhaal

  • Dat de corona-exit een historische kans is om de economie een duurzame reset te geven, daar zijn Van Giel en Vandist ten stelligste van overtuigd. “Het geluid dat Europa deze crisis wil aanwenden om de shift te maken naar een groene en duurzame economie, klinkt steeds luider. We verwachten dan ook dat Europese middelen onze economie een groene groeispurt zullen toedienen. Ook daar willen we met Day Two heel hard op inzetten.”

Wie nieuwsgierig is naar zo'n Design Sprint kan een gratis demo aanvragen. Op een uur tijd maak je kennis met de werkmethode van Day Two. Meer weten? Bezoek hier de website van Day Two.


bottom of page