Koning Aap

Koning Aap

Het streven: een minimale klimaat impact én een maximale positieve impact op de lokale omgeving.

Hoe help je mensen om duurzaam te reizen?

Hoe je ook het draait of keert: reizen heeft altijd een ecologische impact. Of je dan thuis moet blijven? Nee hoor. Maar, je kan je impact wel tot een minimum beperken. Reisorganisatie Koning Aap (en zijn overkoepelende touroperator Avontuur) levert heel wat inspanningen om duurzaam reizen mogelijk te maken. En in deze tijden van vliegschaamte moest dat toch wel een keer verteld worden.

Koning Aap is de bekendste organisatie binnen de reiskoepel Avontuur waar ook Shoestring en Yourway2go onder vallen. Avontuur levert heel wat inspanningen om duurzaam reizen mogelijk te maken en is dan ook de meest duurzame reisorganisatie van Vlaanderen en Nederland.

Alleen thuisblijven is duurzamer

Als je kiest voor de meest duurzame operator, dan is alleen de optie thuisblijven duurzamer. Vanuit die insight bouwden de campagne op. 

Minimaal negatief, maximaal positief.

Om het engagement van Avontuur zo helder en concreet mogelijk te maken, introduceerden we het ‘min / max’-principe. Dit principe legt uit welke initiatieven Avontuur neemt om een minimale klimaat impact én een maximale positieve impact op de lokale omgeving te hebben. Zo compenseer je bijvoorbeeld standaard 125% van je CO2, krijg je €100 korting als je de meest duurzame non-stop vlucht kiest en reis je ter plaatse zoveel mogelijk over land.

Daarnaast organiseert Avontuur je reis met lokale ondernemers, slaap of eet je bij veel reizen minstens een keer bij mensen thuis en worden er verschillende sociale projecten gesteund. De campagne werd in Nederland en België uitgerold in kranten en magazines, direct mail, web en social media.

chevron-right close arrow-down