Go Forest

Go Forest

Herkenbare huisstijl? Daarvoor schakelt Go Forest onze hulp in.

Hoe help je ondernemingen hun uitstoot compenseren?

Na een lange en lastige strijd tegen kanker liet zakenman Philippe Cracco begin dit jaar een uitgesproken droom na: één miljoen bomen planten. Die droom willen de jonge ondernemers achter Go Forest nu ook echt realiseren. Met de hulp van zoveel mogelijk andere ondernemers en bedrijfsleiders. Wij stonden in voor naam, baseline en branding van het project.

Drie jonge ondernemers willen een community lanceren voor gelijkgezinde bedrijfsleiders die duurzaam willen ondernemen. Hun missie? Bedrijven aanzetten om bomen te planten om hun ecologische voetafdruk te compenseren en zo 'leader for a greener world' worden.

First things first

In eerste instantie werden we betrokken bij het bedenken van een bedrijfsnaam en heldere baseline. Go Forest kwam al snel als winnende naam uit de bus. Samen met de begeleidende baseline 'Leaders for a greener world'.

Evenwichtsoefening

Strak bedrijfsplan? Check.
Catchy naam? Check.
Heldere baseline? Check.

Maar zo'n ambitieus project heeft natuurlijk ook vormgeving nodig.

We namen plaats achter onze tekentafel en gingen op zoek naar een huisstijl die de volgende drie elementen met elkaar verbindt:

  1. De initiatiefnemers: het jong geweld achter Go Forest;
  2. De doelgroep: gemotiveerde en ervaren ondernemers;
  3. Het ecologische aspect: het planten van bomen planten?
     

Eind goed al goed

Of onze klant tevreden was? Onderstaand beeld zegt het helemaal ;)

chevron-right close arrow-down