samensterker

samensterker

Vele kleintjes maken samen één grote: dat vind je ook in het nieuwe merkbeeld terug.

Hoe maak je groepsaankopen sexy?

Met bijna 15.000 klanten is samensterker de grootste coöperatie voor groepsaankopen van Vlaanderen. Toch voelt het de hete adem van heel wat gelijkaardige initiatieven in haar nek. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat samensterker ook in de toekomst de trend blijft zetten?

Strategische denkoefening

Voor we aan de slag gaan, willen we bepalen waar samensterker écht voor staat. Samen met Like To Use maken we een analyse van de customer journey. Na een uitgebreide brainstorm, komen we tot de volgende synthese:

Samensterker maakt duurzame opties toegankelijk, zodat iedereen een goed leven kan leiden binnen de grenzen van de planeet. Hun groepsaankopen zorgen ervoor dat meer mensen, beter kopen en dus ook beter leven.

 

De grootste zijn en blijven? Dan moet je je weten te onderscheiden van de rest. Daarom gingen we we op zoek naar een opvallende en futureproof merkidentiteit voor samensterker.

Visuele identiteit

Kort samengevat: de kracht van de groep maakt het leven van alle leden van de groep beter. Dit idee vind je ook in het nieuwe merkbeeld van samensterker terug: vele kleintjes maken samen één grote.

We ontwikkelden een logo met bijbehorend kleurenpalet en typografie. Voor de fotografie werkten we samen met Pieter Neirynck. Deze nieuwe huisstijl werd volledig toegepast op de nieuwe website en trekken we ook in alle andere communicatie van samensterker door.

chevron-right close arrow-down